Hari Moekti Telah Pergi Untuk Selamanya

Hari Moekti Telah Pergi Untuk Selamanya – Hari Moekti telah pergi buat . Dia disebut yaitu pribadi ustad yg bersahaja.

Hari diklaim tidak sempat bayaran dakwah. Hal semacam tersebut diungkapkan adiknya, Pupung Apun, yg sempat jadi asisten Hari Moekti enam .

” Secara prinsip saya enam jadi asistennya, beliau tidak sempat terima bayaran. Seandainya bayaran berapakah, beliau tidak sempat jawab, ” papar Pupung dijumpai di Kp. Pasir Kuda, Cikretek, Bogor, Senin (25/6/2018).

Jikapun dakwah diluar kota, Hari Moekti tidak sempat bertanya seberapa banyak cost yg didapat. Dia juga tidak pengen melebihkan berkenaan session transportasi hotel selagi diluar kota.

” Terkecuali seandainya ke luar kota kan ada transport hotel buat bermalam ya. Itupun tak lebih. Seandainya ada infak kan mereka, tetapi kita tak sempat memikirkan masalah , ” ujar Pupung kembali.

Hari Moekti juga dinilai gemar sekali sumbangan ke masjid-masjid yg lagi tengah dalam pembangunan. Sumbangan dari hasil dakwahnya yg di terima tetapi Hari pilih semua ke masjid.

” Wah ada banyak, saya tidak tahu yang pasti. Dia gemar nyumbang pembangunan masjid yg belum pula usai. Di mana-mana beliau selamanya demikian seandainya ada ceramah yg ada hubungan dengan pembangunan-pembangunan. Amplopnya dia sumbangin seluruh untuk pembangunan. dia bukan hanya ustad yg dibayar, ” pungkas Pupung.

Hari Moekti wafat di umur 61 . Kepergiannya meninggalkan duka buat seluruh penduduk di Indonesia.